Варіант 2
1– ні 2 – так 3– ні 4– так 5– ні 6.в) 7. б) 8. б) 9.а) 10.в) 1. а) 2. а)
А) Основною ідеєю даного фрагменту є показати людині що її Я є індивідуальне і неповторне, що тільки через нього людина здатна пізнати себе і свою мету. Автор хоче показати нам що людина- це не спостерігаючий розум, вона сама творить собі житя і встановлює правила. Все навкруги, проходить через людину, а не мимо неї, її Я стає її світоглядом. Б) У даному фрагменті автор намагається висвітлити, почуття людини її душу та внутрішнє Я. Він розглядає людину з двох сторін: як спостерігаючий розум, та практично- діючу людину, яка сама будує своє життя, а не пливе за течією. На мою думку основними відмінностями між цими двома сторонами є те що людина, яка живе за принципом спостерігаючого розуму не намагається змінити щось в своєму житті, вона спостерігає за всім навколо і впевнена в тому що це так має бути, а людина практично-діюча робить все для того, щоб її життя було прожите за її правилами, як каже автор там де проходить вона пробуджується природа.В) Найпершим і найважливішим початком людини автор вважає занурення у свою свідомість, своє я, де людина знаходить гармонію та спокій, вирізняється серед одноманітної, несформованої маси. Автор це аргументує тим, що «лише через людину все поширюється навколо неї, та до границь її спостереження, панування правил, які вона сама створює». початок у нашому Я, аргументає що все вперше проходить через нього.Г) ???? На мою думку цей фрагмент можна віднести до Філософії Просвітництва, адже саме в ній людина постає як неповторна індивідуальність та особистісь. Філософські ідеї цього періоду відображали бачення людини в добу Нового часу. саме філософія Нового часу розвиваючись у діалозі з наукою приділили значну увагу дослідженням пізнання, а в цьому фрагменті, найяскравіше представлене пізнання людини, через призму його особистого Я.
Варіант № 3
1-Так 2- Ні 3- Ні 4-Так 5- Ні 6-в 7-б 8-б 9-б 10-б
Тести В 1-б 2-в
А- основною ідеєю даного фрагменту є представити в образно-міфологічній формі найфундаментальніші складники давньо- китайського світобачення. Люди завжди прагнули розкрити таємницю виникнення життя і Всесвіту. Наведена нижче китайська версія оповідає про створення світу Паньгу.
Б-Особливості подання цієї ідеї в даному уривку полягають у тому, що ідея Паньгу нагадує античне зіставлення Всесвіту з людиною-мікрокосмом. «Його плоть перетворилася на землю, кров - в річки і озера. Його дихання стало вітром, краплі поту - дощем, волосся стали рослинами, ліве око - Сонцем, а праве око - Місяцем. Голос Паньгу звернувся в грім. Комахи ж, які повзали по його тілу, стали людськими істотами різних рас.» Подібне зіставлення має глибокий філософський зміст. Область життя постає як сверхорганізм, жива істота, а не механічна система, якою вона нерідко виглядає в наукових моделях.
На основі певних особливостей в даному уривку наведені тексти можна віднести до культурно-історичного регіону Стародавнього Китаю.
В- Стародавні міфи Китаю описують історію давньої цивілізації Китаю з моменту народження Всесвіту. Можна було б сказати, що з моменту Великого вибуху, але це частина сучасної наукової міфології, а в стародавніх міфах Китаю Всесвіт описується як якась подоба яйця, яке розбили зсередини. Можливо, якби в той момент існував зовнішній спостерігач, для нього це виглядало б як вибух. Адже яйце було наповнене Хаосом.з цього Хаосу за допомогою сил Всесвіту Інь і Ян народився Паньгу. Ця частина стародавніх міфів Китаю цілком поєднується з сучасним науковим міфом про те, як з хаосу хімічних елементів на Землі випадково вийшла молекула ДНК. Отже, відповідно до прийнятої в стародавній китайській цивілізації теорії про походження життя, почалося все з першопредка Паньгу, який розбив яйце. Китайські мислителі, і особливо даоські філософи, визнають, що вселенський принцип інь-ян існував завжди. І цей принцип не тільки лежить в основі всієї китайської філософії, науки і медицини, а й пронизує всю громадську особисте життя ...